Sajtos rudacskák sajtos, szezámos, vagy köményes szórással. Így, leírva talán semmi különleges vagy meglepő, a termék mégis elvarázsolta a Hungaricool termékverseny zsűrijét.
A Hungaricool győztesei közé bekerült Zucker Kft. 2022-ben Sopronban nyitotta meg cukrászdáját. Dr. Huszár Henrik, az egyébként jogászként dolgozó cégtulajdonos társaival nem valami divatos gasztro irányzatot akart követni, sokkal inkább a COVID alatt háttérbe szorult cukrászdába járást akarta a hagyományos ízek iránti igénnyel összekapcsolni.
“A cukrászdához tartozó üzemben több, mint 60 féle terméket gyártunk. Ennek egy része a cukrászdába kerül, de marad még azon kívüli eladásra is. Ezek egyike a sajtos rúd is. A többféle szórással készülő roppanós rudacskák a “nagymama receptje” szerint készülnek, jól átsütve, nem zsírosan.”
Irány a Hungaricool
Henrik az interneten fedezte fel a Hungaricool termékverseny pályázati felhívását és rögtön arra gondolt, hogy mindenképpen érdemes lenne pályázni. Nem a mindenáron nyerni akarás, sokkal inkább a kíváncsiság vezérelte: “Tudni akartuk, hogy vannak-e esélyeink, felfigyel-e ránk egy nemzetközi cég? Már annak is örültünk, amikor bekérték tőlünk a termékmintát, azt pedig még nagyobb sikerként értük meg, amikor felkerültünk a szűkített listára. Azt, hogy végül a többszáz jelentkező termék közül bekerültünk a győztesek közé, még ma is nehezen tudjuk elhinni.”
A győzelem kötelez
A Hungaricool korábbi győzteseivel beszélgetve kiderült, hogy az igazi verseny csak a győzelem után következik. Ilyenkor versenyezni kell az idővel, a kapacitással, a minőséggel. Ezt erősítik meg a mostani győztesek is.
A zsűri eredményhirdetése óta a Zucker Kft-nél is felpörögtek a dolgok. A minőségellenőrzés, a pénzügyi átvilágítás ebben szinte csak apróságnak számít.
“Mi szerencsések vagyunk, hiszen több másik Hungaricool-győztessel ellentétben mi saját üzemünkben gyártjuk a termékünket. Azzal viszont, hogy “dobogósként” az INTERSPAR áruházakban is megjelenünk, léptékváltásra van szükség.”
A soproni üzem már elkezdte a megfelelő előkészületeket: a nagyobb volumenű gyártáshoz új gépekre és az eddiginél több kollégára van szükség.
“Sok a munka, de közben rengeteget tanulunk. A gyártás megszervezése, a megfelelő termékcímke, a vonalkód elkészítése, a logisztika kialakítása - mind izgalmas feladat!”
Egyelőre a sajtos rudacskák piacra kerülésének menedzselése a feladat, de a soproni társaság nem titkolja, hogy máris vannak további termékötleteik is. Bár szinte még fel sem fogták, hogy a Hungaricool győztesei, (kérésünkre) üzentek a következő Hungaricool termékverseny indulóinak: a legjobb taktika a hosszú távú gondolkodás és a lépésről lépésre való haladás.
Dr. Huszár Henrik és csapata számára a hosszú távú cél egyszerűnek hangzik: a piacon maradni. A megvalósítása messze nem ilyen egyszerű.