Andi, az egészséges hedonista

Új sorozatunkban a 2022/2023-as Hungaricool influencer zsűritagjaival beszélgetünk az ő gasztronómiai útjukról, illetve arról, hogy milyen élményekre tettek szert a termékverseny ideje alatt.

 andi_cover_1200x630_jpeg.jpg

Hargitai-Kovács Andrea a pénzügy világát hagyta ott egy rákos megbetegedés miatt. A gasztronómia és a Thermomix váratlanul jött az életébe 11 évvel ezelőtt, viszont azóta is ezzel foglalkozik. Célja, hogy bebizonyítsa: a mentes és egészséges ételek is lehetnek finomak, azaz egészségesen is hódolhatunk a hedonizmusnak. 

Hogyan indultál el a gasztronómia irányába? Mikor és hogyan jött a váltás?

A pénzügyi szakmát akkor hagytam ott, amikor 26 évesen lett egy melldaganatom. Azonnal megműtöttek, és azóta is jól vagyok, de akkor gondoltam, hogy váltani kell, és egy kevésbé stresszes munkát kerestem. Érdekelt a gasztronómia, de igazából nem akartam ezzel foglalkozni, viszont szembe jött egy álláshirdetés, ahova nem sok reménnyel, de elmentem, mert cég honlapján olyan éttermek voltak feltüntetve a referenciánál, ami felkeltette az érdeklődésem. Majd ott ragadtam. Ez 11 évvel ezelőtt történt, innen indult Thermomixes pályafutásom és minden más, ami azóta történt.

andi2.jpeg

Aki követ téged, az tudja, hogy tartasz tematikus főzőklubokat, és talán részt is vett már valamelyik esteden. Ezek a közös főzések mikor indultak? 

A váltással együtt indultak, 11 évvel ezelőtt, bár az elején még nagyon sok hiba volt, nem volt elég recept, nem tudtuk tartani az időt, kb. két év kellett, hogy igazán kialakuljon a menete, és a résztvevők is ráérezzenek az ízére. A Covid alatt volt egy kis leállás, de azóta is töretlen a népszerűségük.

Ez valószínűleg a jó tematikáknak is köszönhető. Honnan jött az ötlet, hogy filmek és sorozatok (Maffiózók, Szex és New York, Julie & Julia) receptjeit főzzétek meg? 

Először az utazások és a nemzetek konyhája volt a téma, de szeretek újítani, folyamatosan ötletelek. A filmes téma ötletét a férjemnek köszönhetem, ő hívta fel a figyelmem a Sopranos szakácskönyvre, és utána egyből elindult az agyam. Összeírtam, mik az én kedvenceim, és megkérdeztem a követőimet is, hogy ők mit néznek, olvasnak, adjanak tippeket, milyen recepteket készítenének el egy-egy könyvből, filmből, sorozatból. Így ez az év a filmek, sorozatok és a könyvek világáról fog szólni a szezonális ünnepi tematikák (Halloween, karácsony) mellett. 

Mi alapján választod ki a recepteket, amiket megosztasz?

A legfontosabb szempont a szezonalitás, hiszen azok a zöldségek és gyümölcsök a legegészségesebbek, aminek szezonja van. Ebben van edukáció is, hogy azokat a hazai alapanyagokat használjuk, ami megterem, és például ne télen akarjunk lecsót főzni. Az utazásaim is inspirálnak, a követők kérései is fontosak, na meg hogy mi mit szeretünk otthon enni, és, ami gyorsan elkészíthető - erről szól az instagramon a sorozatom, az Ebédszünet is.  

Hogy készíted a tartalmakat, egy előre meghatározott terv alapján vagy hogy mikor milyen inspiráció ér?

Már most a karácsonyi recepteket írom, szóval én előre tervezek. Nem mondom, hogy soha nincs ad hoc poszt, de egy váz mindig van a következő negyedévre, mert amikor nem szorít az idő és sokkal könnyebben jönnek a kreatív ötletek.

Hányszor csinálod meg a receptet, mielőtt posztolod?

Az elején sokszor le kellett próbálni, most már van, hogy egyszer sem. A Thermomix ebben sokat segített, mert azzal igazából agyban kell főzni, ha egy receptet kitalálok rá. Van egy technológia, amire át tudsz ültetni nagyon sok mindent, hála a sok funkciónak. Ha ezeket a funkciókat tudod, tudsz fejben főzni. Ez nagy könnyebbség a hagyományos főzéssel szemben és nekem is, ha egy új receptet kell kitalálnom.

andi1_jpeg.jpg

Mi a kedvenc saját recepted?

Sok van, de talán a rizottó az igazi kedvenc. Nagyon kényes dolog, és étteremben már nem nagyon eszem, mert itthon jobbat csinálok. Illetve amit nagyon szeretek és amire nagyon büszke is vagyok, az egy e-book, ami még csak most fog debütálni, mentes lisztkeverékekkel készült receptek lesznek benne. 

A követőid bizonyára tudják, hogy a 2022/2023-as Hungaricool termékverseny zsűrijében is benne voltál. Miért döntöttél úgy, hogy elvállalod ez a felkérést?

Nagyon nagy megtiszteltetés volt, bár akkor még nem tudtam, miről fog szólni a feladat. Így utólag nagyon örülök, hogy elvállaltam. Annyit tudtam, hogy a hazai kisvállalkozók termékeit támogatja azzal, hogy a legjobbak bekerülnek a SPAR kínálatába. Én kicsiben, de szintén támogatom a hazai vállalkozásokat azzal, hogy felhívom a követőim figyelmét arra, ha van egy jó termelő, hol és melyik piacon találják. Ebben a versenyben az a jó, hogy nem kell feltétlen piacra menni, hanem most már elég, ha bemész a SPAR-ba, és ott is nagyon magas minőségű kistermelői termékekkel találkozhatunk. Alapvetően emiatt vállaltam, mert azt gondoltam, hogy erről mindenkinek tudnia kell.

zsu_rize_s_jpeg.jpgZsűrizés Fördős Zével és Németh Károllyal, a SPAR marketing vezetőjével a háttérben

Milyen élmény volt maga a zsűrizés?

A zsűrizés jól hangzott, de sokkal hosszabb és fárasztóbb volt, mint vártam. Több mint 70 vállalkozás termékeit kóstoltuk, igazán különleges élmény volt. Emellett érdekes volt belelátni a kulisszák mögé, hogy mi minden kell ahhoz, hogy egy vállalkozás eljusson idáig. Én nagyon sokat tanultam, és bármikor újra elvállalnám.

Mi alapján döntesz, amikor igent mondasz egy együttműködésre?

Mindenképp ismernem kell a terméket és fontos, hogy tudjak vele azonosulni, na meg hogy jó is legyen az a termék. Ez az alap. Ha valamit már használtam és utána keresnek meg, az előny, de az nem elég, hogy kapok egy mintát, amit megkóstolok vagy használok. Általában több hónapig tesztelem, de volt, hogy egy évig, mert nem fogok mindent odadobni a követőim elé. Eddig többször mondtam nemet, mint igent, mert nem szeretnék virtuális piactér lenni.

Mik a jövőbeli terveid? 

A közeli terv a karácsonyi időszak megtervezése, a csapatbővítés, és közben a honlapom is készül. Hosszabb távon pedig két nagy álmom van: egy saját szakácskönyv - ami remélem egyszer összejön -, és szeretnék majd szervezni külföldi főzőklubokat, gasztró kalandokkal összekötve, egy Egészséges Hedonizmus gasztrotúrát vagy tábort... Ez még csak nagyon terv, de bízom benne, hogy egyszer meg is valósul.

Andit az Egészséges hedonizmus Facebook és Instagram oldalán követhetitek.

A bejegyzés trackback címe:

https://hungaricool.blog.hu/api/trackback/id/tr4818209543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása