Kálci, a kelt tészták koronázatlan királynője

Új sorozatunkban a 2022/2023-as Hungaricool influencer zsűritagjaival beszélgetünk az ő gasztronómiai útjukról, illetve arról, hogy milyen élményekre tettek szert a termékverseny ideje alatt.

langos_1200x630.jpg
 Horváth-Boros Klára, a Kálci receptjei blog szerzője okleveles vegyészként végzett a Szegedi Tudományegyetemen, majd ugyanitt gyógynövénykutató analitikusként dolgozott. Eleinte csak hobbiból sütött-főzött és magának gyűjtötte blog formában a recepteket. Ezek a receptek aztán egyre népszerűbbek lettek és Kálci ma már nemcsak több mint 85 000 követővel rendelkezik a Facebookon, hanem egy könyve is megjelent, Egyszerű kelt tészták címmel.

ka_lci_portre.jpgHogyan indult a Kálci receptjei?  

-   Az ikreim születése után beléptem egy ikres anyukás csoportba, ahol mindig megmutattam a többieknek, hogy miket sütök-főzök a gyerekek mellett. Volt egy kiflireceptem, amit szintén megosztottam, és az nagyon népszerűvé vált. Többen javasolták, hogy csináljak egy Facebook oldalt, ahol mindig tudom jelezni, ha tettem fel új receptet a blogra - így született meg a Kálci receptjei.

Miért pont a sütés van a fókuszban?

-   Mindenféle receptem van, de a követőim miatt vannak többségben a péktermékek receptjei. Az lehet az oka ezen receptek népszerűségének, hogy a kelt tészta elkészítése nehezebb, több segítségre van szükség. Sokan mondták, hogy az én receptjeim könnyen követhetőek és részletesek, az eredmény pedig lesz annyira jó - még ha nem is lesz elsőre tökéletes -, hogy megjön a kedvük a sütéshez.

Mi alapján választod ki, hogy mi lesz a következő recept? 

-   Nem szoktam tudatosan előre tervezni, egyéni inspiráció alapján készítem a tartalmaim, de olyan is van, amit a követők kérnek. Most az viszi el a legtöbb időm, hogy a fehér lisztes receptjeimet átírjam diétás verzióra, teljes kiőrlésű liszttel készítve, illetve hogy a meglévő receptjeimet átalakítsam kemencére és airfryerre.

Mennyit dolgozol egy recepten? 

-   Általában 1-2 alkalom után már sikerül, a péksütiknél van több kör, amikor cserélem a fehér lisztet a teljes kiőrlésűre. Az édes süteményekkel elég sokat szoktam vesződni, ezért is nincs túl sok ilyen az oldalon.

Mi a kedvenc recepted?

-   Saját magamnak a sokmagvas bagettet szoktam csinálni, azt úgy érzem, hogy nagyon eltaláltam. Mindig van egy kedvenc, aztán átállok valami másra, de ez még nem sikerült megunnom.

kifli.jpg

Mit szeretsz a legjobban a tartalomkészítés folyamatából?

-   A recept megalkotását. Amit viszont nem szeretek, az az, hogy miközben dolgozom ki a receptet, nem csinálok videót - hiszen nem tudom még, milyen lesz a végeredmény, csak amikor már megvan. És hiába sikerült jól, még egyszer újra meg kell csinálni, hogy legyen videó és előfordul, hogy akkor viszont nem sikerül olyan jól. Szóval nálam a tartalomgyártás hosszú és bonyolult folyamat, és nem is mindig lesz olyan az eredmény, mint amilyet szeretnék. 

A követőid bizonyára tudják, hogy a 2022/2023-as Hungaricool termékverseny zsűrijében is benne voltál. Miért döntöttél úgy, hogy elvállalod ez a felkérést?

-   Tetszett a kreatív része és az, hogy nemcsak láthatom, hogy zajlik egy ilyen esemény, de beleszólásom is lehet abba, hogy kik nyernek. Nagyon érdekelt maga a folyamat, aki ismer, az tudja, hogy támogatom azokat a magyar kisvállakozásokat, akiknek tényleg jók és finomak a termékei. Rendszeresen megmutatom a követőknek, ami nekem bevált, legyen ez egy étterem, egy fagyizó vagy egy termék.

Milyen élmény volt ez a pár hónap? 

-   Nagyon hasznos volt, tanultam én is a folyamat alatt, és pár új ismeretségre is szert tettem. A zsűriző társaimtól szintén sokat lehetett tanulni. Az ő tapasztalataik, gondolataik is, vagy akár csak 1-1 elkapott mondatuk néha egész más szemszögből világított rá a dolgokra, például a social media használatára.

Mi alapján döntöd el, hogy vállalsz-e egy együttműködést?  

-   Két dolog számít: hogy én hiteles legyek, amikor népszerűsítem, és hogy legyen jó a termék. Futottam bele már olyan megkeresésbe, ami illett volna hozzám, de nem volt jó a termék. Olyan is volt, amivel egyáltalán nem tudok azonosulni, mert nem használom vagy nem főzök vele. Ezeket nem vállalom.

Mik a terveid a közeljövőre?

-   Készül a második, diétás könyvem, épp a képeket válogatjuk, és ezzel párhuzamosan írom a kéziratot, utána jön a tördelési folyamat és a borítótervezés. Próbáljuk minél hamarabb befejezni, mert szeretném, ha késő ősszel meg tudna jelenni.

Emellett vannak új felkérések, lesznek izgalmas új tartalmak, de ezektől még nem beszélhetek. A hosszabb távú terv pedig egy gyerekkönyv, úgyhogy fejben már arra is készülök. Amikor pedig van időm, a kemencés recepteken dolgozom, mert ez az új szerelem-projekt és próbálok minél több időt erre szánni.

Kálci receptjei blog, Facebook, Instagram

Fotók: Stauth Edit

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hungaricool.blog.hu/api/trackback/id/tr4818226101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása