A Trufo Hungary Kft. a minőség megszállottja. Elsősorban friss szarvasgomba értékesítéssel foglalkoznak, a világ szinte minden tájáról volt már vásárlójuk. Sőt, ezen a területen piacvezetők is, így nem túlzás kijelenteni, hogy nagyon értenek a gombákhoz.
Nem csak friss szarvasgombával foglalkoznak, ipari felhasználásra is készítenek termékeket, és a B2B szektorban értékesítik. És hogy kerül egy ilyen cég a Hungaricool termékversenyre? Erről Rose András, a Trufo Hungary termékfejlesztője mesélt.
A jó időzítés fél siker
“Folyamatosan új termékeken dolgozunk, és szélesítjük a palettát. Nem olyan régen jött az ötlet, hogy nyitni kellene a kiskereskedelem felé is, így nekiálltunk a termékfejlesztésnek. Készítettünk néhány szarvasgombás terméket, de azok még mindig gourmet termékek voltak, és nem az átlagfogyasztót célozták meg.”
A Trufo Hungary-nak nem titkolt szándéka a nyitás a szélesebb közönség felé, ezért olyan minőségi termékeket készítenek, amik jó minőségűek, de egy szupermarketben is megállják a helyüket. Úgy véli, a prémium nagyáruházi termékeknek igenis megvan a célközönsége, és fontos része a kínálatnak. Egyelőre azonban kevés az ilyen, mert a legtöbb beszállító számára a stabilitás és az előállíthatóság fontosabb szempont, mint a minőség. A Trufo próbál erre rácáfolni.
“Kifejezetten nagyáruházban való prémium termékeken dolgozunk, és tavaly ősszel fejeztük be a fejlesztést, ami véletlenül pont egybeesett a Hungaricool verseny kiírásával. Nem is volt kérdés, hogy indulunk.” - mondja András, akinek egy kolléganője hívta fel a figyelmet a lehetőségre. - “Úgy éreztük, nincs vesztenivalónk.”
Jól érezték, hiszen a Trufo Hungary Kft. Hungaricool győztes lett 2023-ban, és hat termékkel kerültek be az INTERSPAR kínálatába. A vásárlókat a Laskagomba Supréme zöldfűszeres és pikáns ízesítéssel, a Shiitake Gomba Supréme zöldfűszeres ízesítéssel, az Ördögszekér Gomba Supréme pikáns ízesítéssel, illetve Szarvasgombás olívaolaj és Szarvasgombás vargánya pesto várja a polcokon.
Ez nem az első lépés, hanem egy ugrás
A termékversenyről Andráséknak nagyon jó élménye van. “A SPAR minden apró részletre alaposan odafigyel, és 100%-osan támogatják a gyártókat, akiknek - a verseny jellegéből adódóan - nem feltétlen van tapasztalatuk minden területen. Én már elég régóta űzöm a szakmát, szállítottunk több nagy cégnek, tehát nem nagyon kellene új dologgal találkoznom, de még így is tanulok tőlük. Egy ekkora cég csak profikkal dolgozik, ezért belőlünk, győztesekből is profikat faragnak.”
A Hungaricooltól elsődlegesen országos ismertséget várnak. “Mi, akik csak most lépünk ki a kiskereskedelembe, a versenynek köszönhetően nemcsak az első lépést tettük meg, hanem ugrottunk előre egy nagyot, és ez óriási nagy dolog. Ha itt befut a termékünk, akkor valószínű máshol is sikeres lesz, akár az egész EU-ban.” Igen, Andrásék nem csak az országot, hanem az EU-t is meg akarják hódítani a különleges, prémium termékeikkel, sőt, újabb fejlesztéseken is gondolkodnak, hogy a Trufo termékpalettája még diverzifikáltabb legyen.